این نوع بازاریابی باعث میشود تا سازمانها پیامهای مناسبی برای به دست آوردن مخاطبان موردنظر مخابره کنند و همین موضوع زمینه ارتباط مستقیم بازار با مردم برای توجه به محصولاتشان را فراهم میکند.
بازاریابی دیجیتال دامنه گستردهای از تاکتیکها و فناوریهای بازاریابی برای دستیابی به مصرفکننده آنلاین را در برمیگیرد.قصد دارم در ادامه با معرفی انواع روشهای بازاریابی دیجیتال زمینه را برای انتخاب نوع بازاریابی در کسبوکارتان فراهم کنم.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
یکی از پرطرفدارترین روشهای بازاریابی غیرحضوری قطعاً همین روش در جهان مدرن و بیوقفه در حرکت و هیاهو است.همه میتوانند هر چیزی را در رسانههای اجتماعی، از همان وایبر قدیمی و آشنا بگیر تا توییتر و تیکتاک، برای فروش عرضه کنند و فقط کافی است با روش کار و افزایش بازدید در اینچنین فضاهایی آشنا باشید.
در نظر داشته باشید وقتی از عمومی و ساده بودن کسبوکار در شبکههای اجتماعی حرف میزنم قطعاً روی سخنم با یک بازاریاب کار بلد نیست. او فردی است که استراتژیهای بسیار حرفهایتری برای اثرگذاری محصولش پیاده خواهد کرد.
در این مرحله صحبت از چیزی فراتر از نوشتن پستهای ساده برای کانالهای اجتماعی و پاسخ به کامنتهاست. بهتر است فکر و هدف اصلی بازاریاب، هماهنگسازی و سازگاری با فضای شبکههای اجتماعی باشد؛ شما نمیتوانید محصولی را عرضه کنید بیآنکه از محبوبیت یا عمومیت آن اطلاع کافی داشته باشید.
فراموش نکنید که مخاطب شما فوراً متوجه میشود چه کسی با چه هدفی در حال معرفی محصولاتش است و بهتر این است که تعامل انسانی برقرار شود نه یک تعامل رباتیک یکطرفه.
◄ نکته: محدودیت نوشتاری در شبکههای اجتماعی به شما فرصت توضیح زیاد نمیدهد. در کنار تبلیغات اینستاگرام بصری مفید، زیبا و چشمگیر حتماً از جملات و عبارت کوتاه که بهخوبی و مختصر هدف و محصول شما را معرفی کنند استفاده کنید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر